نوشته شده توسط : رعنا

طبیعتا انتخاب رنگ از میان هزاران رنگی که برای این روش وجود دارد، ممکن است سخت باشد؛ اما ما در این جا راهکارهایی را عنوان کرده ایم که به راحتی می توانید رنگ مورد نظر خود را با توجه به موقعیت ها یا سلیقه خودتان انتخاب کنید و به دندان هایتان ظاهری جذاب و زیبا ببخشید.

از ارتودنتیست‌تان بپرسید.
اگر برای اولین بار است که به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید و در انتخاب رنگ برای این روش مردد هستید، بهتر است ابتدا با دندان پزشک تان مشورت کنید. او در انتخاب بهترین رنگ به شما کمک خواهد کرد.

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
همان طور که ذکر شد، بیشتر دختران جذب رنگ های شاد می شوند و پسران معمولا تناژ سورمه ای یا حتی رنگ تیم مورد علاقه خود را انتخاب می کنند. در این روش رنگ های زیادی برای گزینش وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود می توانید برای فرزندتان انتخاب کنید.

از رنگ های ترکیبی استفاده کنید.
می توانید یک رنگ اصلی یا غالب انتخاب کنید و باقی رنگ ها را با آن رنگ هماهنگ کنید. اگر نمی توانید یک رنگ اصلی انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به پالت رنگ های ترکیبی بیندازید تا به راحتی بتوانید رنگ مورد نظر تان برای خود یا فرزندتان بپسندید.

رنگ متناسب با رنگ پوست تان را انتخاب کنید.
اگر پوست روشن دارید، معمولا تمام رنگ ها با پوستتان متناسب هستد و شما می توانید از میان پالت رنگی رنگ های صورتی، سرخابی، قرمز یا حتی بنفش کم رنگ را انتخاب کنید و اگر پوستتان تیره است، برای هم خوانی رنگ بریس ها با پوست صورتتان، بهتر است از رنگ های روشن و البته براق استفاده کنید.

سبک لباس پوشیدن خود را در نظر بگیرید.
اگر فردی هستید که معمولا لباس های روشنی می پوشید، رنگ خنثی برای شما جذابیت بیشتری ایجاد می کند یا اگر طرفدار رنگ های تیره هستید و اکثرا این رنگ ها را می پوشید، کش ها با رنگ های براق به خوبی با لباستان ست خواهند شد.

بیشتر بخوانید : 

چه رنگ هایی را برای ارتودنسی رنگی انتخاب نکنیم؟
بعضی از رنگ ها می توانند یک انتخاب بد باشند و شما را از انتخاب آن ها کاملا پشیمان کنند. اما در این جا نکاتی را گرد آوردیم تا از گزینش چنین رنگ هایی بپرهیزید و ظاهر دندان های خود را خراب نکنید.

انتخاب رنگ های سفید یک ریسک بزرگ است. پس باید هنگام انتخاب آن دقت داشته باشید؛ زیرا عدم رعایت بهداشت یا نکات دیگر باعث کثیف شدن بریس ها یا سیم های آن می شود.
نصب کش های زرد رنگ، رنگ دندان هایتان را زردتر از آنچه هست، نشان می دهد.
رنگ های تیره ممکن است دندان هایتان را پوسیده و خراب نشان دهد.
رنگ های سبز نیز دندان هایتان را به گونه ای نشان می دهند که گویی چیزی در میان آن ها گیر کرده است و کاملا دندان هایتان کثیف و نامرتب به نظر می رساند.

هر چند وقت یک بار می توانیم طرح یا رنگ بریس های ارتودنسی مان را تغییر دهیم؟
هر زمان که بخواهید می توانید بعد از مراجعه به  متخصص یا چکاب، رنگ بندهای رنگی ارتودنسی خود را تغییر دهید که معمولا دو یا سه ماه یک بار ویزیت توصیه می شود.

سخن آخر
تمام ویژگی ها و نکات استفاده و باید و نبایدهای روش ارتودنسی طرح دار در این مقاله ذکر شد. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله بهترین رنگ را برای ارتودنسی فرزندنتان انتخاب کنید.
منبع : مجله ارتودنسی دندان 





:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: